Salgs- & Leveringsbetingelser
1. AFTALEGRUNDLAG
- Medmindre andet er skriftligt aftalt, finder disse salgs- og leveringbetingelser (”Betingelserne”) anvendelse for alle Flexofold ApS’ (”Flexofold”) tilbud, salg og leveringer til kunder.
- I tilfælde af uoverensstemmelse mellem bestemmelserne i Betingelserne og en skriftlig aftale indgået mellem Flexofold og en kunde, har den skriftlige aftale forrang.
2. PRISER
- Alle priser angives i Danske Kroner (kr.) eller Euro tillagt moms som anført i fakturaen. Prisen inkluderer ikke omkostninger relateret til fragt, transport eller forsikring, medmindre dette er udtrykkeligt anført i fakturaen.
- Det er kundens ansvar at indberette og betale alle gældende skatter og afgifter.
- Såfremt det er aftalt, at handel skal foregå med en anden valuta en Danske Kroner (kr.), forbeholder Flexofold sig retten til, at foretage prisændringer, som resultat af en ændring i valutakurser fra tidspunktet fra afgivelsen af tilbuddet og indtil betaling.
- Flexofold er berettiget til at justere priser med 30 dages varsel. Som hovedregel reguleres priserne årligt pr. 1. Januar.
3. SALGSMATERIALE
- Information og data anført i Flexofolds generelle salgsmateriale, inklusiv tegninger, beskrivelser, tekniske dokumenter o. lign., kan på ingen måde opfattes som indeholdende garantier, hverken direkte eller indirekte, og er kun bindende i det omfang, at en skriftlig aftale henviser til sådanne informationer og data.
4. BETALING
- Flexofold modtager følgende betalingsmidler:
• MasterCard
• Visa
• Dankort
• Bankoverførsel
Beløbet for varerne trækkes først på din konto, når varerne afsendes. I forbindelse med dellevering trækkes kun det beløb svarende til den faktiske levering.
Hvis der er tale om en vare, der skal specialfremstilles, trækker vi beløbet, når udførelsen påbegyndes. - Betingelserne for betaling angives i fakturaen. Det påhviler kunden at betale egne bankgebyrer og overførselsgebyrer.
- Efter forfaldsdagen beregnes en rente i henhold til Renteloven, som tillægges månedligt sammen med øvrige omkostninger forbundet med den forsinkede betaling.
- Kunden har ikke adgang til nogen form for modregning i købsprisen, medmindre Flexofold skriftligt har godkendt en sådan modregning.
- Hvis, efter Flexofold's opfattelse, kundens betalingsevne (sandsynligvis) vil blive betydeligt reduceret efter afgivelse af tilbuddet fra Flexofold, er Flexofold berettiget til at forlange sikkerhedsstillelse eller deponering af købsprisen, som betingelse for udførelse af ordren.
- Flexofold er berettiget til at suspendere fremtidige leveringer til kunden, indtil denne har ydet fuld betaling af alle udestående beløb.
5. EJENDOMSFORBEHOLD
- Alle solgte produkter forbliver Flexofold's ejendom, indtil leverancen er betalt fuldt ud.
6. LEVERING
- Vi tilbyder levering til adresser i hele verden.
Vores leveringstid er 1-5 hverdage efter din bestilling er modtaget. Der kan dog forekomme længere leveringstider for særlige varegrupper. Ordrer indeholdende bestillingsvarer vil som udgangspunkt have en længere leveringstid. Du kan oplyst den forventede leveringstid ved kontakt af vores salgspersonale.
Vi tilbyder følgende leveringsformer: Levering med PostNord, GLS, UPS og DHL. - Aftalte leveringsbestemmelser fortolkes i overensstemmelse med de INCOTERMS, som er gældende på tidspunktet for aftalen indgåelse.
- Medmindre andet er skriftligt aftalt, sker levering ex works.
- Flexofold forbeholder sig retten til at levere helt eller delvist.
7. ANSVAR FOR FORSINKELSE
- Levering indenfor 14 dage af den aftalte uge for levering er ikke at betragte som forsinkelse.
- Flexofold er ikke ansvarlig over for kunden eller tredjepart for indirekte tab, herunder tab af produktion, tab af fortjeneste eller andet økonomisk tab som følge af forsinkelse.
- Flexofold er endvidere ikke ansvarlig for en forsinkelse, medmindre fosinkelsen skyldes forsømmelse af Flexofold, eller en tredjepart, som Flexofold er ansvarlig for.
8. ANSVAR FOR MANGLER
- Ved levering og førend produkterne anvendes, er kunden forpligtet til, at foretage en sædvanlig undersøgelse af de leverede produkter.
- Kunden er ikke berettiget til at påberåbe sig mangler, såfremt sådanne ikke skriftligt gøres gældende overfor Flexofold, senest 14 dage fra tidspunktet, hvor manglen opdages af kunden eller burde have været opdaget.
- Flexofold's ansvar for mangler bortfalder 36 måneder, efter levering er foretaget.
- Flexofold er ikke ansvarlig over for kunden for indirekte tab, herunder tab af produktion, tab af fortjeneste eller andet økonomisk tab, som følge af mangler ved de leverede produkter.
- Flexofold er berettiget til at afhjælpe enhver mangel, herunder ved omlevering, indenfor rimelig tid. Kunden kan ikke påberåbe sig et krav, uden at have tilbudt Flexofold at afhjælpe manglen først.
- I tilfælde af at afhjælpning eller omlevering, efter Flexofolds opfattelse, ikke er mulig, forbeholder Flexofold sig retten til, at give en forholdsmæssig reduktion i købsprisen, eller tilbagetage defekte produkter, mod en forholdsmæssig tilbagebetaling af købesummen til fuld og endelig afgørelse af kundens krav.
- Flexofolds ansvar for mangler gælder ikke for mangler, som følger af ingen eller utilstrækkelig vedligeholdelse, fejlanvendelse, tredjemands reparationer foretaget uden Flexofold's skriftlige samtykke eller instruktion, eller hvis der er tale om et tilfælde omfattet af force majeure.
9. REKLAMATIONSRET
- Som kunde har du ifølge købeloven en 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. Det betyder, at du som udgangspunkt har ret til at få varen repareret eller ombyttet. Hvis ikke reparationen kan ske inden for rimelig tid, kan du efter omstændighederne i stedet få et afslag i prisen eller få købesummen tilbage.
10. FORTRYDELSESRET
- Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Hvis du har købt flere varer, kan du vælge kun at fortryde en del af leveringen.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du;
- Har modtaget din vare eller den person, du har valgt, har modtaget den.
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Hvis du har bestilt flere varer hos os, og varerne ikke leveres samtidig, løber din fortrydelsesfrist først fra modtagelsen af den sidste vare i ordren.
Hvis fortrydelsesfristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsdag, forlænges fristen til den efterfølgende hverdag. - Undtagelser til fortrydelsesretten:
Det er ikke alle varer, som du kan fortryde og returnere. Følgende varekategorier er ikke omfattet af fortrydelsesretten:
- Varer, der skal specielfremstilles eller som bærer et personligt præg. - Hvad gør jeg, hvis jeg vil fortryde?
Hvis du ønsker at fortryde dit køb, skal du inden fortrydelsesfristen udløber give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Du kan give os meddelelse ved at sende en mail til sales@flexofold.com
I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret, samt om du ønsker at returnere hele eller dele af dit køb. - Returnering af varen og betaling af returomkostninger:
Når du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb, skal du sende eller aflevere varen til Flexofold ApS, Dianavej 4, 7100 Vejle, Danmark.
Returneringen af varen skal ske uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at returnere varen.
Du skal selv betale omkostningerne i forbindelse med din returnering. - Tilbagebetaling af købssummen ved fortrydelse:
Hvis du fortryder hele dit køb, refunderer vi den fulde købesum til dig inklusiv eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke i følgende tilfælde:
- Hvis du kun ønsker at returnere dele af din ordre, tilbagebetaler vi ikke eventuelle leveringsomkostninger.
- Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du dog ikke merudgiften refunderet.
Vi refunderer købssummen uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde købet. Tilbagebetalingen vil foregå med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har accepteret en anden tilbagebetalingsform. Tilbagebetaling sker altid gebyrfrit for dig.
Vi har dog ret til at tilbageholde købssummen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varen er sendt eller leveret tilbage til os. - Emballage og varens stand ved tilbagelevering:
Når du returnerer en vare til os, skal du tilbagelevere den i original emballage. Du har ret til at åbne emballagen for at kontrollere eller afprøve varen, men hvis emballagen mangler eller er ødelagt, er der tale om en værdiforringelse, som kan medføre, at vi fradrager et beløb i købssummen svarende til værdiforringelsen, inden købssummen tilbagebetales.
For så vidt angår selve varen, hæfter du kun for en eventuel forringelse af produktets værdi, hvis du har benyttet produktet på en måde, der går udover, hvad der er nødvendigt for at kontrollere varens stand eller dens egenskaber.
Det er dit eget ansvar at sikre, at varen er forsvarligt indpakket, når du sender den retur. Du bærer nemlig selv risikoen for varen, indtil vi har modtaget den.
11. REFUNDERING
- Kun varer, der er i helt ny stand og i deres originale, ubeskadigede emballage, kan returneres til Flexofold inden for 14 (fjorten) dage efter leveringen. Flexofold skal skriftligt bekræfte, om disse varer kan returneres eller ej. Flexofold er ikke forpligtet til at tilbagebetale varer, som returneres til Flexofold uopfordret. Sådanne varer opbevares hos Flexofold på kundens regning, uden at det betyder, at varerne reelt tages tilbage. I tilfælde af, at Flexofold tager produkter tilbage, skal Flexofold, medmindre Flexofold har afgivet et alternativt tilbud, opkræve 15 % af varens nettoværdi til administrations- og lagerudgifter.
12. ANVENDELSE OG ÆNDRING AF LEVEREDE PRODUKTER
- Flexofold er ikke forpligtet til at foretage afhjælpning eller at kompensere kunden, såfremt manglerne ved de leverede produkter skyldes kundens fejlanvendelse, eller anden anvendelse i strid med de af Flexofold anviste forskrifter.
- I tilfælde af at kunden har ændret produkterne efter levering, herunder ved maling af produkterne, er Flexofold, uanset opdagede mangler, ikke forpligtet til at tilbagetage produkterne og/eller tilbagebetale en del af købesummen. Under disse omstændigheder er reparation kundens eneste misligeholdelsesbeføjelse overfor Flexofold.
13. PRODUKTANSVAR
- Flexofold er alene ansvarlig for produktansvar, i det omfang et sådant ansvar følger af ufravigelige bestemmelser i Produktansvarsloven.
- Flexhold er endvidere alene ansvarlig for personskade, hvis det bevises at sådan skade var en følge af uagtsomhed eller forsømmelse af Flexofold, eller en tredjepart for hvem Flexofold er ansvarlig.
- Flexofold er ikke ansvarlig over for kunden for indirekte tab, herunder tab af produktion, tab af fortjeneste eller andet økonomisk tab, som følge af mangler ved de leverede produkter.
- I tilfælde af at et krav om produktansvar pålægges Flexofold i relation til tredjemand, er kunden forpligtet til at friholde og godtgøre Flexofold, i det omfang at ansvaret skyldes kundens uagtsomhed, handling eller undladelse.
- Kunden er forpligtet til at acceptere samme værneting og lovvalg som Flexofold i tilfælde af sagsanlæg vedrørende produktansvar.
- I tilfælde af at en tredjepart fremsætter et krav om produktansvar mod en af parterne, skal vedkommende part, uden yderligere ophold give den anden part besked om dette.
14. FORCE MAJEURE
- Uanset det ovenfor anførte er Flexofold ikke ansvarlig for forsinkelser og misligholdelse, helt eller delvist, som er en følge af en force majeure begivenhed, herunder krig, civil ulydighed, strejke, lockout, blokade, eksport forbud, beslaglæggelse, valutarestriktioner, knaphed af ressourcer, brand, hærværk, tyveri, eller lignende omstændigheder, som er udenfor Flexofold's kontrol.
- Flexofold vil informere kunden om sådanne omstændigheder hurtigst muligt.
- Enhver part kan, uden yderligere ansvar, opsige aftalen, når opfyldelse har være umuliggjort i mere end tre (3) måneder grundet force majeure.
15. ANSVARSBEGRÆNSNING
- Uanset det ovenfor anførte, kan Flexofold's ansvar overfor kunden ved erstatning og kompensation ikke overstige købsprisen for den/de pågældende leveringer/defekte produkter.
16. LOVVALG OG VÆRNETING
- Enhver tvist som måtte opstå imellem parterne, skal afgøres ved anvendelse af dansk ret ved Retten i Kolding som værneting. Den International Købelov (CISG) skal ikke finde anvendelse.
17. KLAGEMULIGHEDER
- Ønsker du at klage over et køb fra vores webshop, skal du i første omgang sende en mail til vores kundeservice sales@flexofold.com.
- Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, kan du indgive en klage til Mæglingsteamet for Forbrugerklager. Bliver vi ikke enige om en løsning her, kan du som køber gå videre til Forbrugerklagenævnet.
- Du kan læse mere om Mæglingsteamet for Forbrugerklager og Forbrugerklagenævnet og starte din klage via klageportalen her: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/maeglingsteamet-for-forbrugerklager-og-forbrugerklagenaevnet/.
- EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage, skal du angive vores e-mail adresse sales@flexofold.com.